Menu

KIDS-Gids

auteur(s): Hari Sacré, Pieter Foré et al.

De planning van kindvriendelijke stedelijke ruimtes vormt vandaag een uitdagende interdisciplinaire opgave voor iedereen die ruimtelijk, pedagogisch of sociaal meewerkt aan de toekomstige stad. De betrokkenheid van kinderen en tieners in deze processen wordt meer dan ooit gezien als een voorwaarde om tot een leefbare en duurzame stedelijke omgeving te komen. Het vraagt openheid en opgave om kinderen en tieners als medeonderzoekers en -planners van de stad van morgen te erkennen.

Deze publicatie volgt uit een interdisciplinair project van onderzoekers van de vakgroepen Architectonisch Ontwerp (School of Arts) en Sociaal Werk (faculteit Mens en Welzijn). Ze combineert sociale, pedagogische en ruimtelijke inzichten en reikt een set bruikbare tools aan die bijdragen tot een steviger burgerschapspositie van kinderen en jongeren in (kindvriendelijke) stedelijke plannings- en veranderingsprocessen.

Onderzoekspublicaties